Wiedźmin 3, jak wielu z Was zapewne uważa, to gra z kategorii wybitnych. Dlatego pewnie nie zdziwi Was fakt, że układając listę miałem duży problem z jej stworzeniem, i nie zdziwi mnie to, jeśli po ponownym zobaczeniu listy jeszcze zmienię zdanie na jej temat.
Wybrałem dzisiaj 30 najlepszych zadań z ponad 50, więc z jednej strony zadanie postawiłem sobie bardzo trudne, ale z drugiej, jak to mówią „im więcej, tym lepiej” i chyba w tym przypadku to prawda. Z wielką przyjemnością zapraszam Was do tej „lektury”, którą mam nadzieję przeczytacie z przyjemnością.
Ostrzegam przed spojlerami z gry „Wiedźmin 3 Dziki Gon” !
30. Na ratunek Księżniczce
Pierwszym questem z mojej listy jest zadanie z Velen. Nasz cel w tym zadaniu to odnalezienie kozy Guślarza, Księżniczki. Jest to, co prawda, zadanie nudne i krótkie, ale momentami dosyć śmieszne i dające poczucie satysfakcji z grania.
29. Stosy Novigradu
Pierwsza misja, która czeka nas w Novigradzie. W mamy w niej spotkać się z naszą przyjaciółką (a nawet i kimś więcej, w zależności od tego, jak poprowadziło się rozgrywkę), Triss Merigold. W późniejszym fragmencie wykonujemy dla niej dwa małe zadania, po których wpadamy w pułapkę. Ten quest jest dosyć wciągający, jednak cierpi na tym, że to tzw. „wynieś, przynieś, pozamiataj” i nie wprowadza niczego do dalszej fabuły.
28. Po omacku
Zadanie w Velen polegające na „zwiedzaniu” tuneli wraz z Keirą Metz w celu wydobycia informacji na temat tego, gdzie jest Ciri. W tym queście mamy do pokonania ogrom potworów i dwóch bossów. Jest to dosyć ciekawe, ale może być nużące po kolejnych przejściach gry. Zaletą tego zadania jest eksploracja i możliwość wzbogacenia się o różne bronie, schematy itp. Natomiast dla mnie wadą może być postać Keiry, a spędzenie z nią czasu w tunelu w samotności było istna mordęgą. Z pewnością Geralt uważa podobnie.
27. Nilfgaardzki łącznik
Z pozoru może to nudne zadanie, jednak trochę „pchnie” fabułę dalej. W queście chodzi o odszukanie agenta Henrika, który według pewnych informacji ma wiadomości o tym, gdzie szukać „Lwiątka z Cintry”. Zadanie dosyć mroczne, aczkolwiek ciekawe. Wprowadza nowy klimat do gry i daje nam informacje o człowieku, który poznał Ciri.
26. Najciemniej jest pod latarnią
W tym zadaniu pomagamy Triss odnaleźć Filippę. Quest jest bardzo dobrze napisany i świetnie rozwiązano je pod względem dalszej akcji fabularnej, ale pogoń za Filippą, moim zdaniem, trochę źle wykonano, przez co pościg staje się po prostu nudny.
25. Wielka Ucieczka
Zadanie polegające na uwolnieniu Margarity Laux-Antilles z Deirreadh. Przebywa ona w więzieniu i stamtąd musimy ją uratować. Plusem tego zadania jest na pewno explore, bo musimy przejść przez kanały, w których czeka na nas wiele „niespodzianek”. Poznajemy także niezwykle ciekawą postać, jaką jest Margarita, lecz niestety jej potencjału nie rozwinięto, czego bardzo mi było szkoda.
24. Zakłócenia
Jest to chyba najkrótsze zadanie z mojej listy, ale za to ciekawe i momentami śmieszne. W tym queście mamy odnaleźć źródło zakłóceń energii za pomocą potestyzatora. Zadanie zleca nam Yennefer, ponieważ ciągle pękają jej kryształy z megaskopu. Mamy tutaj szansę porozmawiać z Umą, który jest, przynajmniej dla mnie, rozbrajająco śmieszny. Naprawdę.
23. Polowanie na Czarownice
W owym zadaniu szukamy i dowiadujemy się, gdzie znajduje się pewna wiedźma, która może nam pomóc. Jest to ciekawe zadanie. Mi osobiście przypadło do gustu z tego względu, że jest trochę tajemnicze. Jest to chyba jedyny plus tego questu, które mogło być świetne. Podsumowując – zmarnowany potencjał.
22. Bezimienny
Po uniwersum Wiedźmina spodziewać się zawsze można wielu rzeczy, ale niech pierwszy rzuci kamieniem, który sądził, że Yennefer kiedykolwiek użyje nekromancji. Dla mnie to jest jedyna rzecz w tym zadaniu, która wyróżnia go od innych i dlatego znajduje się ono na tym miejscu, a nie na innym.
21. Towarzysze broni
Zadanie, w którym musimy przekonać naszych przyjaciół do stanięcia po naszej stronie w walce z Dzikim Gonem. Mogło być wyżej, ale zdecydowanie zepsuty został klimat przez formułę „wynieś, przynieś, pozamiataj”, czyli chodzenia po mapie bez konkretnego celu i wątku fabularnego. Mogło zadziać się tu coś większego.
20. Skarb Hrabiego Reuvena
Niewątpliwie w tym zadaniu poznajemy niezwykle interesujące postacie, które chętnie zobaczyłbym w bardziej rozwiniętej roli, czyli Happena i Mengego (za pierwszym razem myślałem przez chwilę, że naprawdę Happen mógł ukraść skarb Dijkstry). Ten quest jest obszerny i porusza ciekawe wątki, a także rozwija postać Dijkstry. Wyciągnięto z niego maksimum.
19. Echa przeszłości
Zadanie dobrze rozwijające dalszą fabułę na Skellige. Jest tu trochę mistyczności i typowego dla wikingów klimatu. Maska Uroborosa to świetnie wprowadzony artefakt, chętnie poczytałbym o nim więcej. Niestety quest się trochę dłuży przez poszukiwania Ciri, ale nadal – dobra robota.
P.S. Yennefer jest okropna.
18. Cisza przed burzą
Tutaj sterujemy Ciri, która znajduje się we wsi Lofoten. Zadanie z początku nudne, ale ucieczka przed Dzikim Gonem jest świetnie rozrysowana. Dobrze przedstawiono historię księżniczki oraz jej spotkanie z „Bezimiennym”. Krótki quest tak samo jak jego opis.
17. Szepczące Wzgórze
Muszę Wam się do czegoś na początku przyznać. Kiedy wchodziłem do serca tego drzewa, to naprawdę przestraszyłem się jego głosu. Wiem, wydaje się śmieszne, lecz na pewno nie jestem jedyny.
Nie pamiętam szczegółów samego zadania, ponieważ nie działo się w nim wiele, lecz moim zdaniem pomysł z odczarowaniem drzewa był naprawdę świetny. Walka z nim natomiast sama w sobie nie była trudna, więc stąd lekki minusik.
16. Bestia z Białego Sadu
Samo zadanie nie zabiera nas w ciekawe miejsca, lecz walka z „bestią”, która jest jedną z lepszych w grze, oraz zakończenie questa wystarczająco plasuje je na wyższej pozycji w rankingu. Fajnym „smaczkiem” i dodatkiem w zadaniu było podarowanie przez Vesemira Geraltowi kuszy co do tej pory w świecie „Wiedźmina” było niespotykane.
Odpowiedz