Marcel Moss wraca z czwartą częścią serii zatytułowaną Liceum Freuda. Jest to kontynuacja Nie wiesz nic. Z czym będą się musieli zmierzyć uczniowie prestiżowej warszawskiej szkoły?
Cała historia zaczyna się od zniknięcia Dagmary – przyjaciółki Marty, Sary i Wiki. Dziewczyna wsiada do nieznanego samochodu. Tutaj pojawia się problem. Kobieta przez dwa miesiące nie daje żadnych znaków życia. Nikt, nawet rodzina, nie wie, gdzie przebywa. Po pewnym czasie zaczynają wychodzić na jaw przerażające fakty. Wszystkie podejrzenia padają na najbliższych znajomych zaginionej.
Sara, Marta i Wika postanawiają wziąć sprawy we własne ręce i rozwiązać zagadkę tajemniczego zniknięcia Dagmary, a przy okazji oczyścić się z podejrzeń. Sprawa okazuje się bardziej przerażająca i skomplikowana, niż się spodziewają.
W jakiej kolejności czytać książki Marcela Mossa? Od czego zacząć?
Osoby, które nie czytały poprzednich tomów serii Liceum Freuda, mogą mieć problem. Autor nie wprowadza na nowo czytelników – choć czasami przypomina niektóre najważniejsze wątki – w fabułę lektury.
Marcel Moss po raz kolejny napisał bardzo dobry thriller. Jak w poprzednich częściach, każdy szczegół ma znaczenie. Żadna relacja pomiędzy bohaterami nie jest przypadkowa. Nie wiesz dlaczego jest jak układanie puzzli. Każdy kolejny element coraz bardziej zbliża nas do otrzymania pełnego obrazu sytuacji. Wbrew pozorom nie wszystko bywa oczywiste – czasami musiałem cofać się do wcześniejszych fragmentów. Nie mogłem uwierzyć w taki obrót sprawy. Autor serii Liceum Freuda świetnie radzi sobie w prowadzeniu równolegle wielu wątków.
W trakcie czytania nie zabrakło istotnych tematów społecznych. Autor dobry jest w te klocki. Niby zwykły thriller, a zawiera wiele ukrytych mądrości dotyczących dbania o własne bezpieczeństwo, stosowania zasady ograniczonego zaufania, narkotyków, przemocy psychicznej, kompleksów… Było tego bardzo dużo i ogromnie mnie to cieszy. Każda zła decyzja pociąga za sobą innych ludzi.
Nowa książki Marcela Mossa, Nie wiesz dlaczego, sprawia wrażenie trochę innej niż poprzednie. Nie jest już tak spektakularna, lecz bardziej realistyczna, bliżej czytelnika. Akcja troszkę zwolniła. Prawdopodobnie wynikało to z głębszej analizy i wprowadzenia w historię bohaterów. Nie oznacza to jednak, że to zła powieść – wręcz przeciwnie. Poziom wciąż pozostaje wysoki.
Odpowiedz